۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۵۶۳۶۳۵
وکلای ملت مطرح کردند؛

لزوم ترویج آثار شهید مطهری در مدارس | انتقاد از فاصله طبقاتی در جامعه

ناطقان میان دستور مجلس شورای اسلامی بر لزوم ترویج آثار شهید مطهری و رفع فاصله طبقاتی در جامعه تأکید کردند.
 مجلس شورای اسلامی

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، ۴ نفر از وکلای ملت امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه سال ۹۷ در صحن علنی پارلمان نطق خود را قرائت کردند.

مشروح سخنرانی ناطقان میان دستور امروز پارلمان به شرح ذیل است:

آثار شهید مطهری از سوی وزارت آموزش پرورش نشر و گسترش داده شود

علی مطهری در نشست امروز صحن علنی مجلس شورای اسلامی با یادآوری اعیاد شعبانیه، گفت: قیام و انقلاب حضرت مهدی (عج) آخرین حلقه از نبرد حق و باطل است که جنبه جهانی داشته و جنبه قومی و منطقه‌ای و فرقه‌ای ندارد. استاد مطهری در دو ماه ونیم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بر احترام به آزادی‌ها تاکید داشتند تا «خیال نکنیم با جلوگیری از اظهارنظر مخالف از انقلاب و اسلام دفاع می‌کنیم».

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: آزادی دادن به افکار مخالف و پاسخ دادن به شبهات تنها راه دفاع از اسلام و انقلاب است، از سوی دیگر شهید مطهری بر استمرار عدالت خواهی تاکید داشتند و چند روز بعد از پیروزی انقلاب به صراحت فرمود که «اگر جمهوری اسلامی به مسئله عدالت اجتماعی اهمیت ندهد، شکست خواهد خورد».

وی ادامه داد: شهید مطهری همچنین بر استقلال فرهنگی و مکتبی تاکید داشتند، ما نباید نسبت به فرهنگ غرب یا شرق دچار خودباختگی و خودکم‌بینی شویم. شهید مطهری می‌فرمود که «استعمار سیاسی و اقتصادی آنگاه توفیق حاصل می‌کند که در استعمار فرهنگی توفیق به دست آورده باشد.»

مطهری در ادامه یادآور شد: وزارت آموزش و پروش و علوم، تحقیقات و فناوری باید توجه بیشتری به نشر اندیشه‌های استاد شهید مطهری میان دانش‌آموزان و دانشجویان داشته باشد، متاسفانه این مهم به رغم توصیه‌های مکرر و استثنایی امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب جدی گرفته نشده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: امروز کشور ما به دلیل خباثت‌های آمریکا و کشور جعلی اسرائیل در شرایط سختی قرار گرفته است لذا ضرورت همدلی و وحدت ملی مضاعف شده است، امام خمینی(ره) همواره همه اقشار و اقوام را به وحدت کلمه فرا خوانده زیرا وحدت کلمه ما را به پیروزی رساند و نهضت را ادامه می‌دهد.

وی با یادآوری آیاتی از قرآن کریم، گفت: قرآن کریم تفرقه و تشتت آراء را از عوامل انقراض جوامع بشری شناخته است، پدید آمدن اسرائیل غاصب نیز از نتایج تفرقه میان اعراب و ترک‌ها در حکومث عثمانی توسط اروپایی‌ها است که حدود 70 سال مسلمانان را به خود مشغول ساخته و مانع پیشرفت آنها شده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه رئیس‌جمهوری باید با زبان صادق شرایط داخلی و خارجی کشور را برای مردم تصریح کند، گفت: سپس مردم همراهی و مقاومت خواهند کرد، خداوند به رسول اکرم(ص) فرمود « فاستقم کما امرت و من تاب معک».

وی افزود: حرف دل آقای ترامپ خطاب به ما این است که «شما باید از آرمان آزادی فلسطین دست بردارید و اشغال را به رسمیت بشناسید» البته به زبان صریح بیان نمی‌کند، این موضوع به این دلیل است تا با این اقدام آمریکا به بانک‌های بزرگ جهان اجازه مبادلات دهد و ایران به رفاه برسد، حال پاسخ ایران این است که « هیهات منّا الذله» ما تن به خواری نداده و نیاز مادی خود را با تکیه به توان داخلی و روابط خوب با کشورهای مستقل تأمین خواهیم کرد.

مطهری ادامه داد: آمریکا باید بداند که هر تصمیمی برخلاف منافع ملت ایران بگیرد پاسخ سختی دریافت خواهد کرد. چنانچه از برجام خارج شود با چه اعتباری می خواهد با کره شمالی مذاکره کند؟ برای ایران بازیِ دوسر برد است، زیرا در صورت خروج آمریکا از برجام، ضمن تنزل جایگاه جهانی آمریکا، از طرف ایران اتمام حجت است که ما آمدیم و طرف مقابل نقض پیمان کرد، و در صورت عدم خروج، باز به نفع ایران است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی، معتقد است: آنها دو موضوع را بهانه کرده اند، یکی توان موشکی و دیگر نفوذ منطقه ای ایران. آیا آمریکا اجازه می دهد درباره توان موشکی اش ما تصمیم بگیریم؟ انتخابات آزاد مجالس لبنان و عراق نیز نشان می دهد که نفوذ ایران در منطقه در جهت تحکیم دموکراسی است نه برای منافع خود، و اصولا نفوذ ایران در کشورهای منطقه نفوذ فکری و ایدئولوژیک است.

وی با تاکید بر اینکه برای تقویت وحدت ملی لازم است به مسئله حصر خانگی خاتمه داده شود، گفت: متأسفانه دادستان تهران موضوع وعده رفع حصر تا پایان سال ۹۶ را تکذیب کرد. بهتر بود ایشان قبل از تکذیب، از مقامات مافوق خود سؤال می کرد. اصولاً دادستان‌ها نباید در هر موضوعی وارد شوند. موضوع ورود دادستان کل کشور به مسئله شورای شهر و شهردار تهران موجب وهن جمهوری اسلامی شد. همین‌طور برخی اقدامات دادستان مشهد، البته از دادستانی که معتقد است اختیارات او از اختیارات خدا فقط یک بند انگشت کمتر است، این اقدامات، طبیعی به نظر می رسد.

مطهری تصریح کرد: مایه خوشوقتی است که دادستان تهران اعلام کرد پرونده دادستان سابق درباره قتل زهرا کاظمی همچنان مفتوح است. لازم است نتیجه این پرونده که موجب قطع رابطه کانادا با ایران شد و همان ابتدا باید از طرف ایران عذرخواهی و مجرم مجازات می شد، سریعتر به اطلاع مردم برسد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس  در مجلس دهم، افزود: بهتر بود فیلتر تلگرام از مسیر قانونی انجام می شد. قانون، کارگروه تشخیص مصادیق مجرمانه را که دارای ۱۳ عضو از نهادهای مربوط است مسئول این کار قرار داده نه قوه قضائیه را. اگر حکم حکومتی در کار بوده، لازم است با ذکر دلایل اعلام شود و البته مردم می پذیرند، زیرا مردم رهبر انقلاب را گذشته از مقام ولایت، انسانی حکیم می دانند که مصالح و سعادت ملت را مبنا قرار می دهند.

مطهری با بیان اینکه «رییس جمهور به عنوان مسئول اجرای قانون اساسی درباره مسئله تلگرام می توانست به قوه قضاییه تذکر قانون اساسی بدهد» گفت: وی باید اقتدار لازم را در اجرای اصل یکصد و سیزدهم قانون اساسی از خود نشان دهد. دم زدن از تقیه و کنایه به این و آن، نشانه ضعف است. مردم انتظار صراحت و در میان گذاشتن مسائل با خود را دارند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: دوگانگی در حوزه اطلاعات کشور خطری است که کیان جمهوری اسلامی را تهدید می کند. این که در مسئله بازداشتی های محیط زیست، وزارت اطلاعات جاسوس بودن آنها را تأیید نمی کند و در موارد دیگر نیز وحدت نظر و وحدت رویه وجود ندارد، به صلاح کشور نیست. پیشنهاد می کنم جناب آقای حسین طائب به عنوان وزیر اطلاعات معرفی و انتخاب شوند و یا وظایف اطلاعات سپاه مانند گذشته منحصر در امور داخلی سپاه و گروههای مخالف مسلح شود.


سرنوشت لایحه شفافیت چه شد؟

علی اکبری نماینده مردم شیراز امروز در مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور ضمن تبریک ایام شعبانیه، روز معلم، هفته کارگر، روز شیراز و هفته هلال احمر گرامی‌داشت محمد بهمن بیگی بنیانگذار آموزش و پرورش عشایر، اظهار داشت: سال جاری به نام حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده است از مافیای صنعت خودروسازی انتظار می‌رود با اولویت نظر مقام معظم رهبری را تامین و در جامعه اعتمادسازی کنند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از دیگر تولیدکنندگان نیز این تقاضا را داریم تا فرمایشات مقام معظم رهبری را یک فرصت بدانند و با پرهیز از به فکر سود آنی بودن نگاه بلند مدت و پایدار داشته باشند، گفت: تولیدکنندگان جنس مرغوب، بسته‌بندی مناسب، قیمت منصفانه و پایداری در بازار را نشانه بگیرند و اعتماد مردم در داخل کشور را برای مصرف کالای داخلی جلب کنند و در بازارهای بین المللی به رقابت بپردازند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مردم اشتیاق به دانستن، آگاهی و نظارت بر اعمال حاکمان و دولت‌مردان را با انسداد تلگرام از دست نمی‌دهند، ادامه داد: انجام فیلترینگ از تلگراف تا تلگرام دستاوردی جز افزایش گسل بی‌اعتمادی  ثمری را در بر نداشته است، مخالفت عین‌الدوله با تلگراف به‌خاطر نگرانی از آگاهی مردم چه نتیجه‌ای داشت؟

وی با تاکید بر اینکه ممنوعیت استفاده از فتواستنسیل در دوران پهلوی نیز بی نتیجه بود و ممنوعیت استفاده از ویدئو و ماهواره نیز هرگز کارکرد نداشت، عنوان کرد: زمینه رقابت را گسترده کنیم هر کجا انحصار ایجاد شود شکوفایی نیست و هر کجا که رقبا را حذف کنیم خلاقیت نیست. به دلیل اینکه ام‌القرا هستیم و از فرهنگ و تمدن چند هزار ساله برخورداریم باید با تقویت شبکه‌های داخلی و توانمندسازی آنها عرصه را به‌دیگران واگذار نکنیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تگرام امروزه ضرورتی روشن در ارتباطات و بخشی فضای کسب و کار است، تصریح کرد: ضمن تقویت مراقبت‌های امنیتی باید با تولید محتوا در دفاع از ظرفیت‌ها و منافع ملی خود سانسوری را کنار بگذاریم، گردش اطلاعات، شفاف سازی، امکان نظارت و افشای فساد حق مردم است و با فیلتر کردن موضوع را به زیر زمین منتقل نکنیم.

اکبری با اشاره به اینکه از دقت نظر و احساس مسئولیت هیات امنای صرفه‌جویی ارزی در معاینه بیماران وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و اهتمام هیات برای تسهیل برای تامین تجهیزات مورد نیاز تشکر می‌کنم، اضافه کرد: از تیزبینی و هوشمندی پلیس فتا در مراقبت از حقوق مردم و انجام تکالیف قانونی و همچنین از دقت و سرعت عمل تعویض پلاک خودرو تشکر دارم.

وی با تاکید بر اینکه سرنوشت لایحه مدیریت تعارض منافع که از وعده‌های ترقی رئیس جمهور در دوره قبل بود چه شد؟، اظهار داشت: در برخی از دستگاه‌ها، ناظر، مسئول و تصمیم‌گیر و ذی‌نفع یکی است، سرنوشت لایحه شفافیت چه شد؟

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی با اشاره به اینکه چهار دهه‌ است که آمایش ردیف دارد، اعتبار دریافت می‌کند اما خروجی ندارد، افزود: چرا باید اجرای برنامه‌ها، مشکلات آب، استقرار جمعیت صنایع ، تولید و فعالیت‌های اقتصادی و توسعه سواحل مکران بر اساس نتایج حاصل از آمایش نباشد؟

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ، گفت :امروزه بیو تروریسم یک راهبرد موثر دشمنان است، از داشته‌ها و سرمایه‌های خود مراقبت کنیم و قرنطینه را جدی بگیریم.

وی با اشاره به اینک هبه وزرای جهاد کشاورزی و امور اقتصادی و دارایی تذکر می‌دهم، ادامه داد: واردکنندگان نهاده‌های دامی با ارز 3 هزار و 800 تومان کالا وارد کرده اند و برای آینده نیز به آنها اطمینان داده شده است ولی اینک با عدم ترخیص کالا و افزایش خودخواهانه قیمت‌ها در داخل به مقابله با جامعه برخاسته‌اند و فقط به منافع خود می‌اندیشند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به سازمان صدا و سیما، مسئولین و دستگاه‌های فرهنگی تذکر می‌دهم، تصریح کرد: بارندگی‌های اخیر جامعه را به اشتباه نیندازد، این ریزش‌ها در تقویت آبخوان‌ها و منابع زیرزمینی تاثیر لازم را ندارد، مدیریت و صرفه‌جویی آب در همه بخش‌ها یک ضرورت است، انتظار می‌رود با تولید برنامه‌های فرهنگی فاخر و پر محتوا هموطنان را بیشتر آگاه کنیم.

وی در تذکر به وزرای جهاد کشاورزی و نیرو، گفت: با توسعه فعالیت‌های آبخیزداری و تقویت آبخوان‌ها سیلاب‌ها را با اولویت مهار کنید و این مسئله جزء برنامه ششم توسعه است.

عضو کمیسیون جهاد کشاورزی در پایان در تذکر به وزیر جهاد کشاورزی، اظهار داشت: قطع درختان جنگلی بلوط، بنه، شمشاد و نارون در زاگرس و البرز و تبدیل آنها به زغال یک هشدار است، سرمایه‌های ملی فدای سودجویی اندکی از مردم می‌شود که فقط به فکر منافع شخصی خود هستند.

کدام شخص و فرد عادی دلار ۴۲۰۰ تومانی گرفته است؟

حجت الاسلام حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور ضمن تبریک  به مناسبت روز معلم ،کارگران و میلاد امام زمان( ع)، اظهارداشت: از مسائل مهم مهدویت تناسب میان منتظَر و منتظِر است که می‌بایست ما این  تناسب را حفظ کنیم.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه باید بین مطالبات صادقانه مردم وحرکت تخریب گرایان  تفاوت قائل شد تصریح کرد: جناب آقای جهانگیری در تلویزیون اعلام کردند که هر دلار 4200 تومان  محاسبه می شود و بنده در این راستا  سوال می‌کنم ، به دست کدامین شخص و فرد عادی این 4200 تومان رسیده است.

 وی بابیان اینکه چرا در کشورهای گوناگون با پول خود آنان معامله نمی‌کنیم ادامه داد: چرا باید با دلار معامله کنیم؛ قانون معیار همه است و باید تمام افراد قانون را رعایت کنند. ما از بی قانونی ضرر می‌کنیم. از قانون حسابرسی اموال مسئولین سه سال است که می گذرد، تدوین آیین نامه آن در اختیار رییس قوه است  پس چرا آیین نامه را ننوشته اند.

وی اداد: از ستاد کل در عمل به  قانون کسر  خدمت  گله مند هستیم؛ فرار از  قانون  و قانون گریزی چه موضوعی را برطرف  می‌کند چرا  مابین ایثارگران ، رزمندگان و فزرندان آنان را  می شکنیم و این در  حالی است که انتظار داریم دولت به تمام احکامی که در برنامه‌ششم توسعه آمده است، عمل کند  و بویژه  50  حکمی که  مرتبط  با ایثارگران است عملیاتی شود.

 نماینده مردم رباط کریم در  مجلس  تصریح کرد: چرا دولت بویژه وزارت نفت به قانون مناقصات و جذب افراد سالم در پیمانکاری‌ها  توجهی نمی‌کند.

حجت الاسلام نوروزی افزود: هزاران تن گوجه فرنگی ، صیفی جات در مناطق کرمان  بر روی زمین ریخته است و کسی خریدار نیست؛ آیا وزارت کشاورزی نباید در این شرایط  حساس  رسیدگی کند و از  همین رو باید در اموری همچون  وضعیت  بیکاری ،کاهش مالیات و نسبت به مالیات ارزش افزوده از مصرف کننده باید دولت اقدامات اساسی بکند.

 وی بیان کرد: مسئولین کشور  همه باید با هم باشند و از رییس جمهور انتظارمی‌رود اگر یک بازپرس  شجاع  حکمی انسداد تلگرام  صادر کردند،  اقدام دیگری  اتخاذ کنند  نه اینکه  درباره حکم قاضی  بایستند وگلایه کنند  و از همین رو یک شبکه ای که انحرافی،  صهیونیستی، امپریالیسمی  است  که نه تنها مملکت ما بلکه بسیاری از کشورها را برهم ریخته است ما چرا باید با این شبکه ارتباط برقرار کنیم.

حجت الاسلام نوروزی  تصریح کرد: چرا مرجع انگلیسی و ترجمه فارسی سند 2030  در  خصوص  روشهای تدریس  با عنوان سلامت خانواده  در میان معلمان پخش شده است.

وی ادامه داد:  ضمن  تشکر از تلاشهای استاندار محترم درباره  تشکیل شورای  توسعه استان در  بهارستان  و رباط کریم  و  پیگیری تمام  پروژه‌های سفر ریاست جمهوری لازم می دانم  و در این راستا خواستار پیگیری خط  2 ریل   تهران-  رباط کریم به بهارستان ، سرپوش شدن کانال آبی محمدیه، اختصاص  فرمانداری  ویژه به شهرستان  700 هزار نفری بهارستان ، حذف عوارضی اول از  عوارضی تهران – ساوه  هستم .

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی قضایی مجلس یادآورشد: در پایان کمال  تشکر از وزارت مسکن نسبت به تعویض مدیریت شرکت عمران پرند را دارم.


تعداد پرونده‌ها در دادگاه‌های کشور از جمعیت ایران بیشتر است

محمدرضا منصوری نماینده مردم ساوه زرندیه در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با بیان اینکه شهرهای ساوه و زرندیه از وسیع ترین شهرهای استان مرکزی بوده و قطب صنعتی و کشاورزی ایران هستند، گفت: این شهرها به عنوان سرزمین فرصت های طلایی شناخته شده اما به دلیل کمبود آب و سوءمدیریت در آینده نزدیک دچار بحران جدی می شویم.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه تنها رودخانه زرندیه ده ها سال است که خشک شده، اظهار داشت: تقاضای انتقال پسآب تصفیه شده از کرج و جنوب تهران را در این منطقه که کمربند سبز جنوب تهران و در حال خشک شدن است را دارم.

وی افزود: نظر به سرمازدگی شدید در فصل بهار در شهرهای یاد شده که خسارات بسیار زیادی برای کشاورزان به بار آورده تقاضای توجه جدی و اعزام کارشناسان مربوطه و جبران خسارات برای کشاورزان زحمت کش دارم.

منصوری در ادامه ضمن تشکر از وزیر کشور برای معرفی استانداران خوب، عنوان کرد: تقاضای احقاق حق مردم از بابت فرمانداری ویژه و مزایای آن را که هیچ گاه به بزرگ ترین شهرستان استان داده نشد را دارم.

این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه ضمن تبریک مناسبت های روز معلم و کارگر بیان داشت: تقاضای توجه ویژه به دو رکن اصلی جامعه در عرصه تولید و اقتصاد و فرهنگ و آموزش از سوی مسئولان دولت را داشته و معتقدم پرداخت معوقات بازنشستگان فرهنگی و توجه به بازنشستگان کارگری و پرداخت بن کارگری و تأمین مایحتاج غذایی مثل دهه 70 می تواند از نارضایتی فرهنگیان بکاهد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر پرداخت کارانه و معوقه بیمه برای رسته های پزشکی و پرستاری می تواند شادابی را به خانه های بهداشت و درمان کشور باز گرداند.

منصوری اضافه کرد: دشمنان ما هر لحظه با مقاصد شوم خود در صدد تضعیف نظام جمهوری اسلامی و تهییج و ناامید سازی مردم شریف همیشه در صحنه ایران هستند؛ این تحریم ناجوانمردانه که موذیانه و به دور از وجدان انسانی به ما تحمیل شده را باید با کمک خدا به فرصت تبدیل کرده و بدانیم با استفاده از تمهیدات خاص می توانیم خود را برای روزهایی که نفت ما به پایان برسد، مهیا کنیم.

نماینده مردم ساوه در مجلس همچنین تصریح کرد: با وجود جوانان مستعد، ارزان بودن قیمت برق، آب، گاز و سوخت نسبت به قیمت جهانی چرا صادرات کم است و چرا با افزایش قیمت دلار از 800 تومان به بیش از 4 هزار تومان و بیشتر، یک خودرو صادر نمی کنیم و چرا بیش از 95 درصد تولیدات ما صادرات محور نبوده و چه کسی باید پاسخگوی این سوالات باشد.

وی ادامه داد: در کشوری اگر 20 درصد ارزش پولی کاهش یابد، تمام محصولات آن کشور می تواند صادرات محور باشد در حالی که ما نمی توانیم صادرات داشته باشیم در حالی که در برخی کشورهای دنیا که در فقر زندگی می کنند سود بانکی 2 درصد و ارزش پولی آنها در 30 سال گذشته در مقابل دلار کاهش نیافته لذا باید از فرصت به دست آمده در تحریم باید استفاده کرد و با یک مدیریت صحیح، توانمندی را در نسل جوان ایجاد کرد.

منصوری اظهار کرد: روزی جوان ها برای رفتن روی مین از هم سبقت می گرفتند پس چرا امروز برای به دست آوردن مال نامشروع از هم سبقت می گیریم در حالی که ملتی حق خوب زندگی کردن را دارد که تولید و صادرات داشته باشد اما در کشوری که درآمد صادرات نداریم طبیعی است که روز به روز ارزش پولی کاهش می یابد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از فاصله طبقاتی موجود در جامعه بیان داشت: چه کسی وام های میلیاردی بدون وثیقه گرفته و چه اراده ای برای بازگرداندن این پول ها به بانک ها وجود دارد همچنین چرا تعداد پرونده های دادگاه ها از جمعیت مردم ایران بیشتر می شود و چرا جلوی فساد بانک ها را نمی گیرید و چرا جوانان ما بعد از 12 سال درس خواندن توان ایجاد یک شغل را ندارند، چرا فرش ایران که برند کشور است علیرغم عدم گران شدن نخ و دستمزد کارگر و افزایش قیمت 600 درصدی فرش باز هم آن را صادر نمی کنیم.

وی خطاب به رئیس جمهور گفت: دوران شما هم مانند آن آقایی که 750 میلیارد دلار نفت فروخت به اتمام می رسد چرا باید عمر آسفالت به دو سال برسد، اتوبان تهران-قم وضعیت خوبی ندارد که این وضع باعث اصلاح مملکت نمی شود باید در آموزش و پرورش تحولی ایجاد شود.

منصوری با تاکید بر اینکه با نظام آموزشی فعلی که مربوط به 50 سال گذشته است و پیشرفت تکنولوژی در دنیا، نمی توانیم صادرات داشته باشیم، عنوان کرد: مقام معظم رهبری توصیه به توانمندی نسل جوان داشتند لذا این نسل باید به سمت آموزش های خاص از دوران دبستان و استعدادیابی بروند و جوانان باید دیپلم های تخصصی بگیرد مثل دیپلم فرش، فوتبال، قرآن و هرچه باعث علاقمندی دانش آموزان است.

نماینده مردم ساوه در مجلس دهم ادامه داد: در کوتاه مدت تنها راه باقیمانده مشارکت با صنایع توانمند و کشورهایی است که رابطه خوب با ایران دارند همچنین باید سفره مدیران دولتی و خصولتی جمع شود تا در بلند مدت با افزایش صادرات وضعیت اقتصادی کشور درست شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: لازم است خصوصی سازی از دولتی بودن به نهاد حاکمیتی منتقل شود که با تغییر رئیس جمهورها این سفره ها دست به دست نچرخد همچنین رئیس جمهور باید در این زمینه قاطعانه و به طور کامل به قانون اساسی عمل کند./۸۵۶/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات